CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 8, 2009

KEMBALI BERNAFAS

Salam..bersua kembali setelah lame aku sunyi dek diserang musim exam yang agak memenatkan..cume tggl satu madah lgi iaitu BI..agak merelaxkan..huhu..yeker??mgkn kot tapi keno berhati-hati gok..amat menyesal kalu madah nie kecundang..apepon buat yang terbaik..nie nasehat untuk diriku..kadang kite keno nasehat gok diri sendiri..teramat penting dek kerna tiada yang lebih tahu tentang diri secara mendalam melainkan diri kita sendiri..betul dok??bunyi nyer agok pelik ken..tapi itulah hakikatnyer..

Ok..nie aku bru sudoh maen bola agak letih gok..tetapi amat baik untuk kesihatan apabila peluh keluar dari badan yang mane menunjukkan kite sihat walafiat..tapi apepon yang memberi kesihatan adalah dzat yang Maha Agung..

Apepon xdok bende nok kongsi untuk hari nie..cuma sebenarnyer..yang membuak-buak dalam jiwe aku nie..perasaan dok sabar2 nok kelik mesia..yahoo!!!mesia tggulah kepulanganku nnti setelah 2 thn kite tidak ketemu..huhu..apepon kejap jer 2 thn tuy..tapi sayang gok nok tggl mesir untuk beberapa waktu..sbb byok sebenarnyer nok buat kaluy cutiy musim panas di mesir nie..so lagi rase dok bersedia lagi nok kelik sbb ilmu meme dok cukup lagi ahh...

apepon aku keno kelik jugok sbb aku beli doh tiket..huhu..sebenarnyer hati rungsi gok nie..sbb hutang byok nok kelik nie..dop tenang rase..tapi aku berdoa semoga Allah panjangkan umur aku supaya aku dapat langsaikan hutang aku...

dok berapo mamtop lgi nie nok kelik..tapi redah jelah..mungkin kat cni raso macam2 imaginasi yang indah apabila pulang ko mesia nnti..tetapi itu hanye sekadar perasaan yang menyelubungi jiwe kite..apakah kemuncak kenikmatan di dunia??dunia penuh dengan tipu daya dan permainan..dunia tidak pernah serius dgn kite dan selalu bergurau..jgn tertipu dgn dunia..
orang yang beruntung adalah orang yang menjadikan dunia sebagai tempat dia bercucuk tanam..dan di akhirat tempat dia menuai hasil dari tanamannyer...

Sedikit tazkirah sebagai santapan rohani..bukan jasmani jer nok makan tapi rohani pon amat2 memerlukan santapan..barulah ia agak sehat selalu..ok..sebenarnyer ape perancangan aku kelik mesia kekgi??napok gayenyer aku keno bekerja gok..xleh dok sajo dumoh..rugi..so lagi aku meme dok berahi dok sajo nie..membazir mase dan tubuh jer..sebenarnyer aku kelik nie nok temu keluarga tercinta dan nok ziarah kubuk arwoh ma aku..lame aku dop ketemu dio..dan aku dop tau bagaimana keadaan dio dalam alam barzakh...tapi aku doa sokmo supaya ruh nyer dicucuri rahmat oleh Nya...lame dok temu dio..rindu gilo ko dio..aku ingat dalam benak aku dio maseh hidup..tapi.....Allah lebih sayang dio..aku redha jer pemergian dio..aku pasrah..

Yang aku dok sabar nok tggu adalah nok temu ngn hisyamudin..adik bongsu aku..guano lah dio lonie??sehat ko dok??misti koho gemuk..huhu..dok tau lah guano...tapi rindu gilo ko dio..sbb byok kenangan terindah bersame dio..dio byok menggelikan hati yang duko ini..pahtu ketemu ngn mak baru n adik bru..meme dok kenal agi sebelum nie..dok tau guano...

Aku kelik kekgi nie sebagai tunang ore nie..dah berubah status lah plok...huhu..hok tu saat2 yang ditggu2 gok...dok tau lah nnti..apepon..tggulah saat itu...apepon aku duk pening palo nie..nok beli gapo ko ore mesia nie..duit tgh sumbat lonie..beli sekadar jelah..kalu ore mesia tanyo kekgi mno barang dari mesir..ryt xdok duit jer nok beli..hbs cerito..huhu..apepon ado jer duit untuk kelik nie...jgn runsing lar..

rase nok smbg mula plok ah..nnti abih exam betul2 kekgi bru nok start nulis puah hati..nie dok lawas agi nie..ado so madah agi..ok deh mula plok..kalu panjang umur lar..

0 comments: