CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 15, 2009

PENCABULAN TERHADAP DIRI SENDIRI
















Islam datang untuk memuliakan manusia dan mengangkat darjat manusia sebagai sebaik-baik makhluk di muka bumi dan sebagai khalifah yang berhak untuk memakmurkan muka bumi ini.
Islam sangat2 menjaga maruah dan nilai peribadi seseorang untuk dipandang tinggi,dan Islam amat2 melarang sebarang pencabulan terhadap maruah seseorang dan menjatuhkan air muka seseorang individu..

Islam amat menjaga kehormatan dan maruah wanita dan memberi keistimewaan yang tidak berbelah bahagi.Penjagaan dari segi cara berpakaian,pergaulan,pekerjaan,pembelajaran,
pengubatan dan sebagainya,di sana Islam telah gariskan panduan2 untuk menjamin kesejahteraan dan menjaga kehormatan wanita.

Sekarang ini adakah kita lihat segelintir dari kaum hawa ini menghargai penghormatan Islam terhadap mereka?kebanyakan dari mereka lebih mementingkan kehendak nafsu mereka untuk mempamerkan tubuh badan mereka semata-mata untuk berbangga-bangga dengan kecantikan tubuh badan mereka,sedangkan mereka lupa di sana akan berlaku banyak kefasadan hasil dari cara pemakaian mereka.

Kini banyak berlaku kes2 yang dikatakan pencabulan terhadap wanita,walhal kes ini berpunca dari mereka sendiri tanpa mereka menyedari tentang perkara ini,kalau kita lihat keadaan hari ini sebenarnya wanita telah mencabul diri mereka sendiri dengan cara pemakaian yang mendatangkan keghairahan kaum lelaki,itulah hakikat yang dapat kita aplikasikan..

Jadi Islam menggariskan cara pemakaian yang sangat2 elok untuk keselamatan wanita dan kesejahteraan dan jugak untuk melahirkan masyarakat yang beriman kepada Dzat Yang Maha Agung..dan kaum adam akan tenang apabila terlihat wanita yang berpakaian menepati syarak..

0 comments: